MijnSanquin – Al je donorzaken op één plek 

MijnSanquin is de persoonlijke omgeving voor bloed- en plasmadonors.

MijnSanquin is de persoonlijke omgeving voor bloed- en plasmadonors. Hier kun je veel zelf regelen rondom je donatie-afspraken en pas je makkelijk je persoonlijke gegevens en voorkeuren aan. Je kunt ook je eerdere donaties terugzien tot 2005. 

Ben je nog geen donor en wil je donor worden? Meld je dan hier aan. 

Dit kun je als bloeddonor

  • Afspraken maken en wijzigen als je opgeroepen bent om te doneren

  • Is er nu plek? Actuele agenda voor jouw donatieperiode

  • Je donatiegeschiedenis terugzien tot 2005

  • Je persoonsgegevens bekijken en aanpassen

  • Je bloeddruk en Hb-waardes bekijken

Ga naar MijnSanquin

Dit kun je als plasmadonor

  • Tot 5 afspraken maken op een locatie naar keuze

  • Je donatiegeschiedenis terugzien tot 2005

  • Afspraken maken en wijzigen wanneer het jou uitkomt 

  • Je persoonsgegevens bekijken en aanpassen

  • Je bloeddruk en Hb-waardes bekijken

Ga naar MijnSanquin

 

Veelgestelde vragen

  • Ik deel mijn mailadres met een andere donor. Kunnen er twee accounts op één mailadres?

    Elk account MijnSanquin heeft een uniek e-mailadres nodig. Als jullie een gezamenlijk e-mailadres hebben geregistreerd bij de bloedbank en allebei een account willen, zal één donor een nieuw e-mailadres moeten doorgeven.
    Afspraken maken via de oproepmail/MijnOproep kan wel met een gezamenlijk account.

  • Waarom ziet de url op de inlogpagina er zo gek uit?

    Bij het inloggen kom je terecht op het domein b2clogin.com. Voor het inloggen gebruiken we een veilige dienst van Microsoft. Zo zorgen we voor een veilige manier van inloggen, waardoor alleen jij je gegevens kunt zien.

  • Wat is de verificatiecode en hoe werkt het?

    Je account is beschermd met een wachtwoord. Elke keer dat je inlogt krijg je ook een e-mail met een code toegestuurd om in te voeren. Dat is de verificatiecode. Zo is je account dubbel beschermd met je vaste wachtwoord plus een wisselende code.

  • Kan ik als plasmadonor gebruik maken van MijnSanquin?

    Vanaf 17 april 2023 gebruiken alle bloed- en plasmadonors hetzelfde MijnSanquin. MijnSanquin is de persoonlijke omgeving voor bloed- en plasmadonors. Met je persoonlijke account kun je veel zelf regelen rondom je donatie-afspraken en pas je makkelijk je persoonlijke gegevens en voorkeuren aan. Je kunt ook je eerdere donaties terugzien tot 2005. 

  • Kan ik via MijnSanquin ook een afspraak maken voor bloeddonatie?

    Als je als bloeddonor een oproep ontvangt om te komen doneren kun je in MijnSanquin je afspraak inplannen. Je krijgt je oproep als jouw bloedgroep in de ziekenhuizen nodig is.

  • Is MijnSanquin er ook als App?

    MijnSanquin is als website bereikbaar via je browser op laptop, tablet of mobiel. MijnSanquin staat niet in de App Store of Google Play Store.  Je kunt de link naar MijnSanquin wel als 'App' op je startscherm zetten van je mobiele telefoon. Dat doe je zo:

    Android

    1. Open Google Chrome
    2. Ga naar https://mijn.sanquin.nl/
    3. Druk rechtsboven op het menu met de drie puntjes en kies 'Toevoegen aan startscherm'
    4. Geef de snelkoppeling een naam en tik op 'Toevoegen'

    5. Er komt een icoon op je startscherm. Als je daarop klikt ga je direct naar de inlogpagina van MijnSanquin. 

    iPhone

    1. Open Safari of Google Chrome

    2.  Ga naar https://mijn.sanquin.nl/
    3. Klik op het icoontje 'Delen'. Dat is een vierkantje waar een pijl uitkomt, onderaan in je scherm. 

    4. Kies 'Zet op beginscherm' - eventueel kun je de naam van de tegel nog veranderen. 

    5. Er komt een icoon op je startscherm. Als je daarop klikt ga je direct naar de inlogpagina van MijnSanquin. 

  • Wat gebeurt er met de app ‘Ik geef bloed’?

    De app ‘Ik geef bloed’ is vervallen in augustus 2023.

    Er worden nu geen wijzigingen/verbeteringen meer doorgevoerd. Je kunt vanaf nu gebruikmaken van het veilige en gebruiksvriendelijke MijnSanquin voor alle bloed- en plasmadonors. Hierin worden automatisch je donatiegegevens opgeslagen (vanaf 2005).

Bekijk alle veelgestelde vragen arrow_forward

Hoe kunnen we je helpen?

Ga naar de service- en contactpagina en bekijk de meestgestelde vragen of gebruik de zoekbalk. Neem contact met ons op als je je antwoord niet kunt vinden. We staan voor je klaar.

Wil je liever contact met ons?

Contactformulier
Voor een tip, compliment of klacht. Vul het formulier in
Facebook
Op werkdagen binnen 3 uur reactie. Stuur een bericht
Telefonisch (lokaal tarief)
Ma t/m do 08:00 - 20:00 (vr tot 17:00).
Op 24 en 31 dec zijn wij bereikbaar van 08:00 tot 17:00 uur
Bel naar 088-7308686