Donors willen vandaag de dag zelf het heft in handen nemen en met de digitale omgeving MijnSanquin kan dat! Zo spelen we in op de wensen van de donor en dragen we met minder papier ook nog eens bij aan een betere toekomst.
Hoe het vroeger ging
De papieren oproepkaart heeft voor ons een heel leven trouw z’n werk gedaan. Dat begon in de jaren ’70. Medewerkers van de Bloedbank in Rotterdam hadden een goed idee: zij bezorgden zelfgemaakte oproepkaarten aan donors in de stad. Later volgden andere bloedbanken in Nederland. De Bloedbank stond niet stil en innoveerde; half jaren ’80 ontstond er zo één krachtige oproepkaart, die centraal werd verstuurd aan alle donors die mochten doneren in een bepaalde week.
Dat hebben we jaren zo volgehouden.
Hoe het nu gaat
Met de digitalisering en de wens van donors om zelf afspraken te maken en te verzetten, hebben we MijnSanquin ontwikkeld. In anderhalf jaar tijd hebben we deze digitale applicatie ingevoerd bij alle donors op alle bloedbank-locaties. Oproepkaarten verstuurden we in die periode steeds minder.
De allerlaatste oproepkaart
Tot vandaag de laatste oproepkaarten in de brievenbus vielen bij donors. Een bijzonder moment voor ons en voor alle donors die ooit een oproepkaart hebben ontvangen.