Tijdens de eerstvolgende thuiswedstrijd van FC Utrecht staat Odido al haar sponsorrechten af aan Sanquin. Hiermee wordt op 5 mei aandacht gevraagd aan de groeiende roep om meer bloed- en plasmadonors. Sanquin prijkt dan op de borst van het FC Utrecht-shirt, maar is ook terug te zien op alle andere sponsoruitingen zoals de boarding langs het veld. Odido en FC Utrecht hopen met deze actie meer donors te werven voor het belangrijke werk van Sanquin.
Een-tweetje
De bijzondere samenwerking voor de thuiswedstrijd tegen Vitesse is een ‘een-tweetje’ tussen Sanquin en Odido. Een halfjaar geleden attendeerde Sanquin het telecombedrijf er, met een knipoog, op dat enkele marketinguitingen van Odido veel op onze huisstijl leken. Daarop ging Odido op eigen sportieve wijze de uitdaging aan en kwam met de mogelijkheid om via de sponsoring van FC Utrecht het belang van het vinden van nieuwe bloed- en plasmadonors te onderstrepen. Zo hopen beide partijen dat fans in het stadion en thuis op de bank die live meekijken zich aanmelden als nieuwe donor bij Sanquin via de speciale landingspagina sanquin.nl/fcutrecht.
Win-actie voor donors
Ook onze donors maken kans om de wedstrijd op 5 mei live mee te maken. Reageer uiterlijk vrijdag 26 april zo origineel mogelijk op ons winactie-bericht op Facebook of Instagram waarom en met wie jij graag naar de wedstrijd wilt komen. Winnaars ontvangen uiterlijk dinsdag 30 april bericht. (Geen social media account? Mail ons dan je antwoord!)
Mooi samenspel
Leo Hensen, Head of Marketing & Communications Mass Market bij Odido: “Onze samenwerking met FC Utrecht kenmerkt zich door verbinding en menselijkheid. Na de sportieve uitnodiging van Sanquin, was het voor ons dan ook een logische keuze om onze rol als hoofdsponsor van FC Utrecht in te zetten om het, letterlijk levensbelangrijke, werk van Sanquin de nodige aandacht te geven. Op deze manier kunnen we een brug slaan tussen Sanquin en potentiële nieuwe donors..”
Joyce Veekman, directeur Communicatie bij Sanquin, verheugt zich op de wedstrijd: “Odido heeft op de meest sportieve manier gereageerd op onze knipoog. Met dit gebaar toont Odido zich als een echte medestander in onze zoektocht naar nieuwe bloed- en plasmadonors, daar zijn we hen zeer dankbaar voor. Met het doneren van bloed of plasma geven onze donors letterlijk hoop, toekomst én leven aan duizenden patiënten in Nederland. We hopen dat ook heel Utrecht zich van haar beste kant laat zien en zich aanmeldt.”
Thijs van Es, Algemeen directeur van FC Utrecht: “Wij als FC Utrecht zijn trots dat onze hoofdsponsor Odido haar positie beschikbaar stelt voor dit belangrijke doel. Het toont de warme betrokkenheid van Odido bij de gemeenschap en onze gezamenlijke inzet om bij te dragen aan een gezondere toekomst."
Een op de vijftig
Slechts één op de vijftig mensen doneert bloed of plasma, terwijl één op de vier mensen ooit bloed nodig heeft. Bloed is van levensbelang voor mensen met kanker, slachtoffers van verkeersongevallen en patiënten die veel bloed verliezen tijdens operaties of bevallingen. Bovendien worden bloedbestanddelen gebruikt voor de ontwikkeling van medicijnen voor meer dan 100 verschillende ziekten.
Vers bloed is altijd nodig vanwege de beperkte houdbaarheid. In 2024 zijn er in de regio Utrecht nog 4.000 nieuwe bloed- en plasmadonors nodig, mede omdat huidige donors soms moeten stoppen vanwege leeftijd, persoonlijke omstandigheden of gezondheidsredenen.