In vier maanden tijd registreerden 4.462 nieuwe bloeddonors zich via de Bloedverwanten-campagne van Philips en PSV. Dat is op 21 mei bekend gemaakt tijdens de laatste thuiswedstrijd van PSV tegen Heerenveen.
Daarmee is het gehoopte aantal van 1913 nieuwe donors – geïnspireerd op het oprichtingsjaar van PSV – ruimschoots gehaald. De campagne is nu officieel afgesloten.
Onvermoeibare inzet Thijs Slegers
“Na een mooie aftrap in januari van de gezamenlijke campagne met Philips en PSV in hartje Eindhoven, meldden zich direct honderden nieuwe donors. Mede dankzij de prachtige wervingsfilm waarin vele bekende PSV’ers het bloeddonorschap ondersteunden. Een campagne die zonder de onvermoeibare inzet van Thijs Slegers niet zó goed had kunnen worden”, zegt Daphne Thijssen-Timmer, directeur bloedbank Sanquin.
“Thijs’ laatste boodschap aan Nederland overtuigde nóg eens duizenden mensen om donor te worden. Zowel Sanquin als patiënten in Nederland hebben veel baat gehad bij zijn toewijding. Daar zullen wij hem altijd dankbaar voor blijven. Ook bedank ik graag Philips en PSV voor hun belangeloze bijdrage. Zij hebben zeker bewezen hoezeer men in de regio Eindhoven geeft om een ander! Mogen velen dit fantastische voorbeeld volgen.”
Andere dimensie
“De samenwerking tussen Philips en PSV kreeg tijdens deze campagne een heel andere dimensie. We riepen mensen op om te geven voor een ander. En om te geven om elkaar. We hebben na de oproep van Thijs onze aanpak ook direct bijgesteld. Philips wilde zijn oproep faciliteren en we stelden ons budget, onze kanalen en onze collega’s ter beschikking om duizenden nieuwe donoren te vinden”, vertelt Guus Pennings, Manager Brand en Sponsorships van Philips. “De inzet van Thijs voor deze campagne was geweldig. Hij heeft enorm veel betekend voor het slagen van de campagne. Dit succes, en de levens die daardoor worden gered, is echt een onderdeel van zijn nalatenschap.”
De campagne van Philips en PSV voor Sanquin startte in januari van dit jaar en werd afgetrapt door Sylvia van Es, Marcel Brands en Daphne Thijssen-Timmers. Het doel was om 1.913 bloeddonors te werven. De campagne bestond uit het startevenement, een wervingsvideo, diverse wervingsacties in het Philips Stadion, een online activatie en een interne wervingscampagne.
Toen bleek dat mede-initiator Thijs Slegers niet meer beter zou worden, deelde hij een persoonlijke oproep voor meer donors. De campagne nam hierdoor een vlucht en het vooraf gestelde doel werd ruimschoots overtroffen.
Sanquin bedankt Philips en PSV hartelijk voor hun enorme inzet.